woensdag 23 november 2011

WEBQUEST

Als opdracht voor E-learning heb ik een webquest gemaakt.
Mijn webquest gaat over Mercator omdat één van mijn onderwijsvakken aardrijkskunde is. 
Het resultaat hiervan kan je vinden op volgende link: https://sites.google.com/site/mercatorkaart/home

Je opmerkingen of tips over mijn webquest mag je me laten weten op deze blog!

Alvast bedankt en veel plezier bij de ontdekkingstocht van Mercator!!

6 opmerkingen:

  1. Jessie,

    Ik vind het een hele mooie webquest, mooie achtergrond. De opdracht is goed en duidelijk beschreven, de leerlingen zullen zeker weten wat ze te doen staat. De beoordeling is ook heel erg duidelijk, de leerlingen weten zo echt waarop ze moeten letten. De prezi vind ik ook mooi gedaan, er zitten enkele leuke effecten in.
    Proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jessie,

    Deze webquest is cool. De instap spreekt de leerlingen meteen aan en zet ze tot nadenken over het gebruik van kaarten op school en ook buiten school.
    De opdracht is heel goed gestructureerd. Het is handig dat de quest in verschillende stappen is opgebouwd.

    De bronnen die je gebruikt zijn ook zeer goed gekozen, de leerlingen vinden hierin meteen hun weg terug. Het filmfragment is ook een goede toevoeging bij de bronnen.

    De beoordeling vind ik ook goed gestructureerd en de afsluiting is heel dynamisch met de prezi.

    De achtergrond en de opbouw van de webquest zitten goed in elkaar.

    Goed gedaan Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jessie, hierbij mijn reactie over jouw webquest!

    Leuke inleiding! Je vermeldt hier ook even wat Mercator uitgevonden heeft, dit is altijd interessanter voor een leerling om dan aan een opdracht te beginnen. De kaart die je hier gebruikt is ook wel fijn, sommige leerlingen zullen deze kaart meteen herkken en direct aan de slag willen gaan.

    In je opdracht leg je kort uit wat leerlingen allemaal te weten gaan komen. Heel goed, zo prikkel je ze al om deze opdracht tot een goed einde te brengen.

    De verwerking is mooi uitgeschreven. Leerlingen weten direct wat ze allemaal moeten doen, hierbij zullen ze geen extra vragen stellen. De afbeeldingen die je hierbij gebruikt zijn ook goed, leerlingen kunnen deze ook gebruiken om in hun werkje te verwerken.
    Nog een heel klein detail.. Let erop dat je na elke stap die je uitlegt ofwel overal een punt zet of wel geen punt zet. Af en toe ben je er ééntje vergeten ;-)

    Goed gebruik van bronnen. Deze zijn ook meteen goed gestructureerd, leerlingen weten waar ze welke bron moeten gaan gebruiken.
    Interessant filmpje heb je hierin gestoken! Leerlingen nemen hier zeker informatie uit!

    De beoordeling is netjes uitgewerkt! Leerlingen weten wanneer ze het prima, goed of zwak doen. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je bij prima-opdracht 3 al een antwoord plaatst. Dit zou ik hier persoonlijk niet zetten, laat leerlingen hier zelf achterkomen.

    Voor het bekijken van je prezi vond ik het wel jammer dat deze bij de afsluiting stond, maar na het bekijken van je prezi is wel duidelijk waarom. Hierin overloop je heel kort de opdracht waarin af en toe ook oplossingen komen. Pas hier zeker met op dat leerlingen niet uit luiheid deze antwoorden zomaar kopiëren.
    Het is wel een heel verzorgde prezi! Je ziet meteen dat er hier veel werk ingestoken is!

    Proficiat, mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jessieee.. :D

    Super mooie blog & webquest.
    Het is allemaal heel kleurrijk, vrolijk echt allemaal heel plezant. het is net zoals jij.. altijd vrolijk en plezant :).

    De blog is heel ordelijk. Ik ben nooit naar de klas kunnen gaan & door jouw blog te lezen weet ik heel veel wat jullie gezien hebben in de klas.

    De webquest is ook heel mooi en duidelijk.
    Mooie prezi, leuke opdracht.
    Het onderwerp weet ik niet of dat aanslaat bij leerlingen maar de opdracht daar rond maakt het volgens mij al allemaal veel leuker. Ze gaan erover leren zonder er echt bij stil te staan. :D

    Dikke pluim :p
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Miss Bloggie,

    Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik zie dat je aandacht hebt besteed om een mooie webquest te maken. Je hebt hier en daar gebruik gemaakt van een aantal foto's. Ook een filmpje komt in de webquest voor. Dat maakt het voor leerlingen aangenamer om in te werken.

    Bij de inleiding verwijs je naar het feit dat ze vaak gebruik maken van de atlas, maar niet weten wat de link is met Mercator. Je probeert hen om deze manier warm te maken voor het onderwerp. Dat is goed.

    De opdracht vind ik zeer duidelijk omschreven.

    Bij de beoordeling zou ik wel een puntenverdeling gezet hebben, zodat leerlingen die een vraag niet zo goed konden beantwoorden weten hoeveel punten ze hiermee kwijtspelen.

    Over het algemeen moet ik zeggen dat je dit goed gedaan hebt!

    Een tweede dikke pluim ;)

    Yazz x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jessie
    Ik vind je webquest zeer duidelijk.
    De lln gaan echt iets hebben aan deze webquest.

    Je maakt gebruik van een filmpje waardoor het visueel wordt voor de lln.

    Ik zou er ook punten bij zetten maar voor de rest zeer goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen